Tarla Bitkileri

 

Misyonumuz:

ÖG1) Tahıllar ve yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır-mera yem bitkileri konularında ulusal ve uluslararası düzeyde, çağın gereklerine uygun bilgi ve deneyim ile donatılmış, tarım ve tarıma dayalı endüstri sektörünün gereksinim duyduğu, nitelikli ziraat mühendisi yetiştirmektir.

ÖG2) Ulusal ve uluslararası düzeyde tarımsal sorunlara yönelik araştırmalar yapmak, araştırma geliştirme destekli (AR-GE) projeler yürütmek, sonuçlarını ulusal ve uluslararası düzeyde yayımlamaktır.

 

Vizyonumuz:

Eğitim, öğretim, araştırma ve yayım çalışmalarında bilimsel etik kurallara uymak ve sahip çıkmak,

Teknik ve genel becerileri, akademik sorumluluk içinde ve alternatif öğrenme tekniklerine saygılı olarak iyi bir şekilde öğretmek,

Farklı topum kesimlerine ulaşmak, sanayi ve tarımsal uygulamaya hizmet etmek, akademik kesimi yöre, ulus ve dünya bağlamında anlamlı kılmak, üniversite içi topluluklara katkı yapmak,

Profesyonel ve akademik topluluklara üye olarak ve teknoloji transferleri yaparak, sınırları aşma becerisi öğretmek,

Öğretim üyesi odaklı eğitim yerine, öğrenci odaklı, katılımcı, interaktif eğitim sunmak,

Alanında ulusal düzeyde öncü olmak ve uluslar arası düzeyde ise rekabet edebilecek gelişmişlik seviyesine ulaşmaktır.

 

Stratejilerimiz:

Vizyonumuzu gerçekleştirmek ve misyonumuzu yerine getirmek için:

    •    Öğretim üyesi merkezli öğretimden üretime yönelik, uygulamaya ve bireysel çalışmaya daha çok yer veren interaktif öğrenci merkezli öğretime geçmek,

    •   Araştırma alt yapısını iyileştirmek. TÜBİTAK, Avrupa Birliği, Bakanlıklar, Dünya Bankası vb. kaynaklar tarafından desteklenen çok disiplinli ve entegre projelerin sayısını artırmak, bu projelere daha çok katılmak, proje yapmayı ve projelere katılmayı teşvik etmek,

    •   Ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapılmasını, ulusal ve uluslar arası toplantılara katılımı, bilimsel ve teknik danışmanlıklar yapılmasını teşvik etmek ve yaygınlaştırmak,

    •   Kendi alanlarında öne çıkmış üniversiteler ile kısa, orta ve uzun süreli öğretim elemanı ve öğrenci değişimi için mevcut alt yapıları etkin olarak kullanmak, yoksa bu alt yapıları kısa zamanda kurmaktır.